Ejerne af den danske techvirksomhed ag analytics har solgt aktiemajoriteten til den svenske softwareinvestor Monterro.
ag analytics har udviklet en AI-drevet platform, der hjælper bilindustrien med at automatisere og skræddersy kundekontakten på eftermarkedet baseret på personlige oplysninger om fx service, syn, reparationer og dækskifte. Mere end 70% af den danske bilindustri benytter allerede ag analytics’ platform. Foruden i Danmark servicerer virksomheden ligeledes kunder i Sverige, Norge, Finland, Tyskland, Spanien, Italien og England.
ag analytics blev grundlagt i 1997 og beskæftiger ca. 30 ansatte på hovedkontoret i København. Ledelsen, der består af Johnny Heinemann, Kristian Lautrup og CEO Nicholas Malcolm, fortsætter som minoritetsaktionerer i virksomheden.
Monterro investerer i og udvikler nordiske B2B-softwarevirksomheder. Monterro har kontorer i Stockholm, Oslo og München og har siden 2012 rejst mere end EUR 1,3 mia. Investeringen i ag analytics er Monterros fjerde i Danmark på bare to år.
Med Monterro som majoritetsejere er planen at accelerere ag analytics’ europæiske ekspansion.
Accura rådgav sælgerne af ag analytics i forbindelse med transaktionen.