Den amerikanske softwarevirksomhed MarketMuse er blevet solgt til Siteimprove.
MarketMuse har udviklet en strategiplatform baseret på kunstig intelligens, der hjælper virksomheder med at optimere deres content ved at strømline processen fra idé til udgivelse med fokus på effektiv søgemaskineoptimering (SEO). Det sikrer ikke kun, at indholdet er velskrevet, men også strategisk optimeret til brugerens intention, traditionelle søgemaskiner og AI-drevne søgesystemer, så som ChatGPT og lignende.
Siteimprove er en førende virksomhed inden for optimering af websider med mere end 7.500 kunder på verdensplan. Virksomheden blev stiftet i København i 2003 og beskæftiger i dag mere end 600 medarbejdere. I 2020 overtog kapitalfonden Nordic Capital en majoritetsandel i virksomheden.
Med købet af MarketMuse tilbyder Siteimprove nu en alt-i-én-løsning, der integrerer SEO, annoncer, contentstrategi og performanceanalyse.
Accura rådgav MarketMuse om danske forhold i forbindelse med transaktionen.