Den danske softwarevirksomhed Luxion har indgået et partnerskab med kapitalfonden GRO Capital.
Luxion er en global markedsleder inden for produktdesign og 3D-modellering. Selskabets kunder benytter Luxions software til at designe 3D-modeller i forbindelse med udvikling af produkter. Kundelisten tæller bl.a. Google, Microsoft, Procter & Gamble og adidas.
Luxion blev etableret i 2003, og selskabet har i dag mere end 10.000 kunder og forhandlere i over 80 lande.
Investeringen og partnerskabet med GRO Capital har primært fokus på produktudvikling, konsolidering af Luxions førende markedsposition ogacceleration af væksten på globalt plan.
GRO Capital er specialiseret i investeringer i B2B software- og teknologivirksomheder. Kapitalfonden etablerede sin første fond i 2015, og partnerne bag GRO Capital har foretaget mere end 25 investeringer i førende danske og internationale virksomheder.
Accura rådgav GRO Capital i forbindelse med transaktionen.