Accura har alle de kompetencer, der er nødvendige for at være juridisk sparringspartner for vores kunder i forbindelse med forberedelse og planlægning af en transaktion.
Ud over de M&A-orienterede kerneydelser, som fx udarbejdelse af fortrolighedsaftaler og hensigtserklæringer, har vi spidskompetencer inden for det skattemæssige struktureringsområde og det konkurrence- og udbudsretlige område.
Accura bistår med juridiske due diligence-undersøgelser på foranledning af sælger eller køber, og i forbindelse med større transaktioner koordinerer vi i forbindelse med due diligence-undersøgelser, som foregår i flere lande på samme tid, og fungerer som projektledere i den forbindelse.
Vi rapporterer kort og forretningsorienteret, og vi fokuserer på det, der er væsentligt for vores kunder.
Vi sørger for at koordinere vores undersøgelser med kundens andre rådgivere, og vi formidler komplekse juridiske problemstillinger på en letforståelig og direkte anvendelig måde.
Accura etablerer fysiske og elektroniske datarum i forbindelse med salgsprocesser og andre M&A-processer, og vi står for alt det praktiske i forbindelse med de forskellige rådgiverteams brug af datarummene.
Accura har stor ekspertise inden for udarbejdelse af alle typer overdragelsesdokumenter med tilhørende bilag og alle typer accessoriske aftaler, som fx aktionæroverenskomster og investeringsaftaler.
Vi bestræber os på ikke at gøre tingene unødigt komplicerede, og vi tilpasser altid vores input til dokumentationen og dens omfang til transaktionens størrelse og kompleksitet.
I forbindelse med langt de fleste transaktioner er finansieringen helt afgørende for en vellykket gennemførelse.
Accura bistår sælger eller køber med forhandling og udarbejdelse af finansieringsdokumentation. Vi udfører desuden selvstændige due diligence-undersøgelser og dokumentationsopgaver for de finansierende banker.
Specifikke transaktionsforsikringsprodukter er et nyt men voksende marked inden for M&A.
Accura repræsenterer såvel forsikringsselskaber som potentielle forsikringstagere på sælger- eller købersiden, og vi yder bistand i forbindelse med den særlige form for due diligence-undersøgelse og den specifikke dokumentation, som kræves i forbindelse med sådanne transaktionsforsikringer.
Accura har alle de kompetencer, som er nødvendige for at kunne rådgive om og indføre enhver form for ledelsesaflønnings- og incitamentsprogram.
Rådgivningen og den overordnede transaktionsstrukturering er ofte tæt knyttet, og rådgivningen omfatter typisk komplicerede selskabs- og kontraktretlige problemstillinger.
Accura har mange års erfaring med at repræsentere kapitalfonde i forbindelse med fondenes transaktioner. Vores rådgivning omfatter køb, tilkøb, salg, frasalg, refinansieringer og omstruktureringer af enhver art.
Accura har omfattende ekspertise vedrørende kapitalfonde, herunder i relation til kapitalfondenes interne organisering, procedurer og kapitalfremskaffelse. Vi har repræsenteret de fleste af verdens største kapitalfonde, stort set alle skandinaviske kapitalfonde og et betydeligt antal af de øvrige vesteuropæiske og amerikanske kapitalfonde.
Accura repræsenterer ofte ledelsesgrupper i forbindelse med "management buy-ins" og "management buy-outs", og vi varetager ledelsesgruppernes interesser i forhold til de finansielle og industrielle investorer og de eksterne finansieringskilder.
Det er Accuras varemærke, at vi følger alle transaktioner helt til dørs.
Vi forbereder og gennemfører "closing" og tager desuden alle de skridt, der er nødvendige efter "closing". Med andre ord: Vi udfører alt det juridiske og praktiske arbejde, der skal til for at få transaktionen helt i mål.
Partner, Advokat (L), LL.M.
Telefon: +45 3945 2888
Mobil: +45 3078 6688
jacob.vinther@accura.dk
Det er Accuras varemærke, at vi kombinerer planlægning og projektledelse med juridisk knowhow på tværs af hele M&A-spektret, og det er et varemærke, som vi er stolte af.
Hos Accura er kunden og transaktionen altid i centrum.
Vi arbejder i teams, der er tilknyttet faste, kundeansvarlige partnere. Hvert team har en seniorjurist som projektleder, der holder alle boldene i luften og sørger for, at vores mange juridiske afdelinger leverer både M&A-orienterede kerneydelser og juridiske ydelser inden for deres fagområde.
Projektlederen sørger for at styre processen, således at samarbejdet med kundens andre rådgivere forløber gnidningsløst. Projektlederen styrer endvidere samarbejdet med vores mange juridiske samarbejdspartnere i hele verden.
Uanset transaktionens størrelse er det vores erklærede mål, at kunderne skal føle, at de er i trygge hænder hos en moderne og dynamisk tænkende advokatvirksomhed, som ikke bare leverer juridiske ydelser af højeste kvalitet men også sammenhængende projektledelse og transaktionsstyring.
Det giver det allerbedste udgangspunkt for gennemførelsen af de ønskede kommercielle beslutninger.
Arbejdskraft og strategi
Vi er klar over, at det kræver omfattende ressourcer og en udtalt sans for det påtrængende, hvis man skal kunne løse M&A-opgaver på tilfredsstillende måde.
Accura har kapaciteten, de faglige kompetencer og den handlekraft, der er nødvendig for at få bolden i mål for vores kunder.
Accura rådgiver i forbindelse med de allerstørste danske og udenlandske M&A-transaktioner, men også i forbindelse med en lang række mindre og mellemstore M&A-opgaver.
Vi kan med kort varsel sammensætte teams af enhver størrelse, der kan levere arbejdskraft og specialistkompetencer til at håndtere enhver situation.
At kunne bidrage til den transaktionsstrategi, som vores kunder ønsker at følge, udgør en integreret del af vores rådgivning. Det er vigtigt for os, at vi ikke kun leverer det juridiske råmateriale, men at vi også evner at sætte det ind i den optimale strategiske sammenhæng og arbejde aktivt sammen med vores kunder om at vælge den strategi, som passer dem bedst, og som fører til en vellykket transaktionshåndtering.